آموزش زبان عربی در کرج

بهترین روش یادگیری زبان عربی در منزل

زبان عربی یکی از زیباترین و شاعرانه ترین زبان‌های جهان است که بیش از 400 میلیون نفر در سراسر جهان در 26 کشور شگفت انگیز و متنوع به آن صحبت می‌کنند. با این حال، بدون شک یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است، به‌ویژه اگر می‌خواهید عربی را در خانه یا آنلاین بدون دوره ساختاریافته یا معلم یاد بگیرید. اما مانند هر زبان دیگری، اگر متعهد و آماده به آزمایش روش‌ها و تکنیک‌های مختلف هستید، تسلط بر زبان عربی هم ممکن است و هم به‌طور باورنکردنی رضایت‌بخش است.

در این مقاله سعی کردیم 10 روش یادگیری آسان زبان عربی در خانه را به شما معرفی کنیم. این به شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید همه 10 مورد را امتحان کنید و یا فقط مواردی را انتخاب کنید که برای شما مفید هستند (این به اهداف شما، سطح توانایی شما و میزان زمانی که می خواهید به تمرین عربی خود اختصاص دهید بستگی دارد).

این نکات برای کسانی که می توانند الفبای عربی را بخوانند و دانش اولیه زبان را دارند بسیار مفید خواهد بود. با این حال، اگر تازه شروع کرده‌اید، نگران نباشید – نکات و منابع زیادی در زیر وجود دارد که به هر کسی کمک می‌کند، چه زبان‌شناس مسلط باشید که به دنبال تمرین هستید یا یک مبتدی که به سادگی به دنبال مکانی برای شروع می‌گردید.

 بهترین روش یادگیری زبان عربی

 

  1. اهدافی را تعیین کنید که قابل پیگیری و دستیابی باشند

قبل از انجام هر کاری، مطمئن شوید که چرا می‌خواهید زبان عربی را یاد بگیرید. شاید به این دلیل است که شما برنامه هایی برای سفر به منطقه دارید و می‌خواهید بتوانید با مردم محلی صحبت کنید. شاید کشور خاصی در خاورمیانه وجود داشته باشد که بخواهید از آن دیدن کنید. یا شاید برای کار نیاز به یادگیری داشته باشید. چرایی همه افراد متفاوت است – دلیل خود را روشن کنید و آن را در جایی یادداشت کنید که به طور مرتب آن را ببینید. این به شما احساس هدفی می‌دهد که باید با انگیزه بمانید و زمانی که شرایط سخت می‌شود به جلو بروید.

 

اهدافی که تعیین می‌کنید باید هوشمندانه (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و محدود به زمان) باشند. به عنوان مثال، تعیین هدفی مانند “من عربی خود را بهبود می‌دهم” بسیار مبهم است – مشخص کنید که دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید بهبود دهید – آیا مطالعه شماست؟ واژگان؟ صحبت کردن، شنیدن یا نوشتن…؟ و بیش از حد به خود سخت نگیرید – اگر در اعماق وجودتان می‌دانید که برای ساعت‌ها مطالعه هر روز وقت نخواهید داشت، به خودتان نگویید که خواهید داشت!

در مورد زبان عربی بیشتر بدانید: آموزشگاه زبان عربی در کرج

یک هدف خوب ممکن است چیزی شبیه به این باشد: “من دایره لغات خود را با یادگیری 20 کلمه جدید در گویش اردنی هر هفته به مدت 2 ماه گسترش خواهم داد”. یا، “من مهارت‌های درک مطلب خود را با گوش دادن به بی بی سی عربی به مدت 30 دقیقه هر روز به مدت یک ماه بهبود خواهم داد.” اهداف شما باید برای شما شخصی باشد – آنها باید چرایی شما را منعکس کنند و زمان و تلاشی را که می‌دانید می توانید انجام دهید در نظر بگیرند.

 

هنگامی که به اهدافی هر چقدر کوچک رسیدید ، آنها را بنویسید! آیا می‌دانستید، مطالعات نشان می‌دهند که وقتی آنها را یادداشت می‌کنید، احتمال دستیابی به اهدافتان ۴۲ درصد بیشتر است؟ همچنین ثابت شده است که افرادی که اهداف خود را با دیگران به اشتراک می گذارند نیز بیشتر به آنها دست می‌یابند، بنابراین به دوستان خود بگویید، یا شاید یک شریک مسئولیت پذیر پیدا کنید که بتواند شما را به تعهدات خود نگه دارد.

 

آموزشگاه راستان

 

  1. بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی

بسیاری از برنامه های تلفن هوشمند برای کمک به شما در ایجاد عادت مطالعه عربی و یادگیری در حال حرکت وجود دارد که بسیاری از آنها خدمات عالی را به صورت رایگان ارائه می‌دهند. در اینجا بهترین اپلیکیشن آموزش زبان عربی را معرفی کردیم:

 

Drops: Drops  به شما امکان می‌دهد واژگان را از موضوعات مختلف با برنامه سرگرم کننده و تعاملی به سبک بازی خود یاد بگیرید و تمرین کنید. با طرح رایگان آنها می توانید روزی 5 دقیقه بازی کنید.

 

Duolingo: Duolingo  یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین برنامه‌های زبان است و ارائه عربی آن برای کمک به تمرین در خانه یا در حال حرکت عالی است. برخلاف  Drops، Duolingo  کمی بیشتر در ساختار دستور زبان و جمله ارائه می‌دهد، و هیچ محدودیت زمانی برای برنامه رایگان آنها وجود ندارد، اگرچه شما نیاز به تماشای تبلیغات گاه به گاه دارید.

 

Quizlet : برنامه Quizlet به جای یک دوره ساختاریافته یا بازی‌های تعاملی، فلش کارت‌های واژگان ساده را ارائه می دهد. با این حال، این یکی از موارد مورد یادگیری است زیرا به شما امکان می دهد مجموعه ای از فلش کارت‌های خود را ایجاد کنید و از دیگران استفاده کنید. همچنین برای فهرست‌ها و گویش‌های موضوعی خاص عالی است.

 

Memrise: Memrise  عمیق تر از بسیاری از برنامه‌های دیگر است و ساختارهای دستوری و جمله پیچیده تر و همچنین واژگان موضوعی خاص را ارائه می‌دهد. با این حال، شما فقط می‌توانید بخش کوچکی از دوره‌های آن را که رایگان است استفاده کنید.

 

  1. اخبار و مستندهای عربی را تماشا کنید

اگر می‌خواهید روی مهارت‌های شنیداری خود تمرکز کنید، سعی کنید ویدیوهایی را از رسانه‌های اصلی عربی مانند BBC Arabic،Al Jazeera  و Sky News Arabia تماشا کنید. اگر به منطقه یا گویش خاصی علاقه دارید، از گوگل یا رسانه‌های اجتماعی برای جستجوی اخبار محلی و پلتفرم‌های رسانه‌ای استفاده کنید. اگر فقط چند دقیقه وقت بگذارید، ویدیوهای خبری کوتاه عالی هستند.

اگر کمی زمان بیشتری دارید، می‌توانید صدها مستند تولید شده یا دوبله شده به زبان عربی را در یوتیوب بیابید – بی‌بی‌سی عربی، الجزیره، معاون عربستان را دنبال کنید. شبکه های دیگر)، Nat Geo Abu Dhabi، و DW Documentary.) عالی هستند.

 

  1. هر روز یک مقاله خبری بخوانید

ما نمی‌توانیم اهمیت خواندن برای بهبود زبان عربی خود را دست کم بگیریم! چیزهای کمی برای بهبود زبان عربی شما موثرتر از خواندن اندکی هر روز وجود دارد. بسته به سطح شما، این می‌تواند چند خط از یک مقاله یا یک توییت باشد، یا اگر در این چالش هستید، میتوانید مطالعه یک مقاله در روز یا حتی یک کتاب عربی را امتحان کنید.

ما به شدت توصیه می‌کنیم سعی کنید یک مقاله در روز بخوانید، حتی اگر نتوانید بیشتر از یک پاراگراف بخوانید. خواندن به شما کمک می‌کند دایره لغات خود را گسترش دهید، مفاهیم کلیدی دستور زبان را درک کنید و درک خود را بهبود بخشید و به سرعت نتایج را در سایر زمینه‌های یادگیری زبان خود از جمله صحبت کردن و گوش دادن مشاهده خواهید کرد.

 

باز هم، بی بی سی عربی و الجزیره منابع بزرگ هستند. می‌توانید اخبار را به زبان عربی بخوانید. می‌توانید از  Googl Translate نیز به صورت همزمان استفاده کنید واما مطمئن شوید که واژگان جدید را یادداشت کرده اید!

 

  1. یک دفتر یادداشت واژگان داشته باشید

این یک راه بسیار ساده و موثر برای پیگیری مطالبی است که یاد می‌گیرید و مطمئن شوید که هیچ کلمه جدیدی را فراموش نمی‌کنید. برای هر هفته برای خود یک هدف تعیین کنید و در حین خواندن یا تماشای ویدیوها، فهرستی ایجاد کنید. حتی می‌توانید کلماتی را از کتاب‌های واژگان موضوعی خاص انتخاب کنیدتا مطمئن شوید آنچه یاد می‌گیرید به شما مرتبط است. یا آنها را در یک دفترچه یادداشت کنید یا با استفاده از برنامه Quizlet فلش کارت‌های خود را ایجاد کنید.

بهترین نکته برای یادگیری لغات عربی!

توصیه می کنیم از یک لیست واژگان با 6 ستون استفاده کنید. در ستون اول کلمه عربی و در ستون دوم ترجمه فارسی را بنویسید. سپس، یک کاغذ جداگانه بردارید و ستون 1 را بپوشانید. ببینید آیا می‌توانید کلمه ستون 2 را از فارسی به عربی ترجمه کنید. آن را در ستون 3 بنویسید. اگر گیر کردید، آن را خالی بگذارید و در پایان آن را بررسی کنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که تمام 6 ستون را با موفقیت کامل کنید. این یک راه عالی برای اطمینان از اینکه کلمات جدید را هر روز تکرار می‌کنید است. کلمات تا زمانی که در ذهن شما گیر کرده باشند، و اینکه در حال تمرین ترجمه فارسی به عربی و عربی به فارسی هستید.

 

  1. به موسیقی و رادیو عربی گوش دهید

گوش دادن به زبان عربی، چه گفتار یا خوانده شده، راهی عالی برای غوطه ور شدن در زبان و جذب منفعلانه کلمات و عبارات است – به ویژه عبارات محاوره ای که ممکن است در یک کتاب یا دوره رسمی یاد نگیرید. با یک گوشی هوشمند و چند برنامه اساسی مانند  Spotify، رادیو TuneIn و پادکست، به معنای واقعی کلمه یک دنیای کامل از موسیقی عربی و پخش در دستان خود دارید.

بی بی سی عربی برای گوش دادن به اخبار عالی است و بیشتر محتوای آن به زبان عربی استاندارد مدرن است. یا می‌توانید از میان صدها ایستگاه رادیویی عربی از سراسر منطقه از طریق TuneIn انتخاب کنید (برنامه را دانلود کنید یا از طریق مرورگر خود گوش دهید).

 نکته مهم: اگر در حال یادگیری یک لهجه هستید، سعی کنید با استفاده از عملکرد “جستجو بر اساس مکان” در TuneIn به ایستگاه‌های رادیویی محلی گوش دهید!

همچنین تعداد زیادی پادکست به زبان عربی در دسترس است که موضوعات مختلفی از کتاب و فرهنگ گرفته تا سیاست و جامعه را پوشش می‌دهد اگر موسیقی را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از موسیقی‌های آرام شروع کنید.

 

  1. برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی عربی را تماشا کنید

تماشای سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی به زبان عربی راهی عالی برای بهبود مهارت‌های شنیداری شماست – و بهترین بخش این است که به تلاش بسیار کمی نیاز دارد! نتفلیکس مجموعه‌ای از جعبه‌های عربی پر ارزش دارد می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

در مورد زبان ترکی بیشتر بدانید: آموزشگاه زبان ترکی استانبولی در کرج

  1. عرب زبانان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

بسیاری از ما در یک مقطع زمانی که قرار بوده در حال کار یا انجام کاری سازنده باشیم، در رسانه های اجتماعی وقت خود را تلف کرده‌ایم. دنبال کردن عرب زبانان در شبکه‌های اجتماعی راهی عالی برای حفظ زبان عربی در ذهن شماست، در حالی که به طور همزمان در شبکه‌های اجتماعی هستید کار مفیدی نیز انجام داده‌اید.

 

  1. یک شریک زبان آنلاین پیدا کنید

اگر دوستان یا مخاطبینی در مناطق عرب تشین دارید، چرا از اطراف نپرسید و ببینید آیا آنها یا کسی که می‌شناسند، علاقه مند به تبادل زبان باشد؟ برای مثال، اگر کسی می‌خواهد زبان فارسی خود را بهبود بخشد، می‌توانید هفته‌ای یک‌بار با یک تماس ویدیویی موافقت کنید و نیمی از جلسه را به زبان فارسی و نیمی دیگر را به زبان عربی صحبت کنید. به این ترتیب می‌توانید مهارت‌های مکالمه و شنیداری خود را بدون پرداخت یک پنی بهبود ببخشید!

همچنین صدها گروه در فیس بوک با تمرکز بر یادگیری عربی، همراه با گروه های تبادل عربی و فارسی وجود دارد که می‌توانید درخواست یک شریک زبان را ارسال کنید «Learn Arabic» را جستجو کنید و گروه‌ها را دنبال کنید.

اگر ترتیب رسمی‌تری را ترجیح می‌دهید و راضی به پرداخت هستید، می‌توانید از یک پلتفرم آنلاین مانند NaTakallam  نیز استفاده کنید، که دانشجویان عربی را با پناهندگان در منطقه شریک می‌کند. آنها هم عربی استاندارد مدرن و هم برخی از گویش‌های محلی را ارائه می‌دهند.

 

  1. از تنظیمات گوشی هوشمند خود برای کمک به یادگیری استفاده کنید

چرا سعی نمی‌کنید زبان تلفن خود را به عربی تغییر دهید؟ بیایید صادق باشیم، همه ما راه خود را در مورد تلفن هایمان به خوبی می‌شناسیم، بنابراین این احتمالاً ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. یا اگر به اندازه کافی برای انجام این کار مطمئن نیستید، می‌توانید با تغییر نام پوشه‌های برنامه خود شروع کنید به عنوان مثال، می‌توانید نام پوشه های “رسانه های اجتماعی” و “اخبار” خود را با کلمات عربی تغییر دهید، بنابراین به دیدن آن عادت خواهید کرد.

مهمتر اینکه اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، مطمئن شوید که یک صفحه کلید عربی را به تلفن خود اضافه کرده‌اید (به راحتی در تنظیمات انجام می‌شود) تا بتوانید راحت به زبان عربی تایپ کنید. فراموش نکنید، درست مانند زبان انگلیسی، می‌توانید هنگام تایپ یا نوشتن پیام به عربی دیکته کنید – اگر تایپ کردن به زبان عربی را خیلی کند می‌بینید یا از نظر املای راحت نیستید، عالی است!

 

حرف آخر

امیدواریم ایده‌های زیادی به شما داده باشیم تا یادگیری زبان عربی را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید! به یاد داشته باشید، هیچ روش یکسانی برای یادگیری وجود ندارد و مهم‌ترین چیز این است که تمرین شما مطابق با این باشد که چرا زبان را یاد می‌گیرید. بر اساس چرایی، سطح فعلی زبان عربی و میزان زمان و تلاشی که می‌توانید برای تمرین منظم کنید، نکاتی را از این لیست انتخاب کنید.

ما معتقدیم که یادگیری زبان های خارجی درک ما را از افرادی که با ما متفاوت هستند افزایش می‌دهد و جهان را به مکانی صلح آمیز و بردبارتر تبدیل می‌کند. بنابراین اگر می‌توانیم در سفر یادگیری زبان عربی به شما کمک کنیم، به ما اطلاع دهید! نظر خود را بنویسید و نحوه اجرای این نکات را به اشتراک بگذارید و اگر سؤال یا پیشنهادی برای کمک به شما دارید با ما در میان بگذارید.

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از شهریه ها با ما تماس بگیرید:

آدرس: 45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 47 ، آموزشگاه زبان راستان
شماره تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071
پست الکترونیکی: info[at]rastanli[dot]ir

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید