یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشه؟

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشه؟

بسیاری از زبان آموزان قبل از شروع به یادگیری و شرکت در کلاس سوالی که مرتب می‌پرسند:” یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشه؟ ” اول باید این نکته را یادآور شویم که یادگیری زبان به طور کلی به عوامل بسیاری بستگی دارد و متاسفانه پاسخ به این سوال به این سادگی‌ها نیست. اولا، یادگیری هر زبانی به خودی خود یک فرآیند پیچیده است. ثانیاً، میزان سرعت استفاده از زبان در افراد مختلف بسیار متفاوت است. و در نهایت، عوامل مختلفی وجود دارد که بر آسان یا سخت بودن یادگیری زبان تأثیر می‌گذارد. در این مقاله سعی کردیم تمام این عوامل موثر در یادگیری زبان فرانسه را بررسی کنیم پس تا انتها با ما باشید.

 

سوال درست قبل از پاسخ به یادگیری زبان فرانسه چقدر طول میکشه؟ باید این باشد که منظور شما چه سطحی از یادگیری زبان فرانسه می‌باشد. فرض کنیم که وقتی کسی می‌گوید می‌خواهد “فرانسوی یاد بگیرد”، منظورش این است که می‌خواهد بتواند به طور روان به زبان فرانسه ارتباط برقرار کند. برای اکثر مردم، مسلط بودن در این مورد به این معنی است که می‌توان اکثر متن‌های فرانسوی و گفتاری را درک کرد و می‌توان با اطمینان در شرایط عادی روزمره پاسخ داد.

بیشتر بخوانید : بهترین آموزشگاه زبان فرانسه در کرج کجاست؟

 

بنابراین یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

بیایید به این عوامل مختلف و نحوه تأثیر آن‌ها بر سرعت یادگیری زبان فرانسه نگاه کنیم:

 

  • تجربیات قبلی یادگیری زبان شما
  • زبانی که یاد می‌گیرید
  • چگونه در حال یادگیری هستید
  • زمانی که به یادگیری اختصاص می‌دهید
  • نگرش شما
  • انگیزه شما

آموزشگاه راستان

  1. تجربیات قبلی یادگیری زبان شما

اگر در حال حاضر به یک زبان خارجی صحبت می‌کنید و یا دوزبانه بزرگ شده‌اید، ممکن است هنگام یادگیری زبان فرانسه در وقت خود صرفه جویی کنید. همانطور که چندین مطالعه زبانی ثابت کرده است، یادگیری زبان سوم برای فردی دو زبانه آسان‌تر است. این به این دلیل است که آنها به طور طبیعی عادت دارند بیشتر در معرض زبان‌های مختلف قرار بگیرند و تسلط و مهارت در یک زبان به تسلط و مهارت در زبان دیگر کمک می‌کند.

اگر دو زبانه یا چند زبانه نیستید، نگران نباشید: راه‌های دیگری برای یادگیری اولین زبان شما وجود دارد. یکی از اولین گام‌های یادگیری زبان، یادگیری کمی درباره آنچه زبان را تشکیل می‌دهد و جنبه‌های زبانی منحصر به فرد زبانی است که می‌خواهید یاد بگیرید. اگر قبلاً مطالعه گرامر خارجی، حفظ واژگان، گوش دادن به صداهای مختلف و مشاهده حروف مختلف را تجربه کرده‌اید، ذهن شما می‌داند در مواجهه با یک زبان جدید چه انتظاری دارد.

شگفتی‌های زیادی وجود ندارد و یادگیری زبان هنگامی در معرض زبان باشید آسان‌تر و سریعتر می‌شود. فقط قرار گرفتن در معرض زبان‌های مختلف – به ویژه هنگامی که یکی از این زبان‌ها زبانی است که می‌خواهید یاد بگیرید – می‌تواند یادگیری زبان را سریعتر کند.

 

  1. زبانی که از قبل می‌شناسید

حتی اگر زبان خارجی مورد نظر شما “یونانی” باشد، بسیاری از زبان‌ها در واقع بیشتر شبیه به یکدیگر هستند. یادگیری زبانی مشابه زبان مادری شما می‌تواند در زمان یادگیری الفبا، تلفظ، دستور زبان و واژگان در وقت شما صرفه جویی کند.

به عنوان یک قاعده کلی، زبان‌هایی که ریشه مشابهی دارند راحت‌تر هستند و یادگیری آنها زمان کمتری را می‌طلبد. برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، یادگیری هر زبانی با ریشه لاتین برای شما آسان‌تر خواهد بود و این شامل فرانسوی نیز می‌شود.

اگر انگلیسی بدانید باور کنید یا نه، شما حتی برخی از کلمات فرانسوی را حتی قبل از شروع مطالعه آن می‌دانید. تقریباً همه زبان‌های اروپایی به دلیل ریشه، تاریخ و تکامل مشترک، بی شمار کلمات و ریشه کلمات را با انگلیسی مشترک دارند.

این کلمات، که به عنوان هم زبان شناخته می‌شوند، یادگیری زبان فرانسوی را برای افرادی که به ریشه‌های مشابه (مانند انگلیسی یا اسپانیایی تسلط دارند بسیار آسان تر می‌کند.

 

  1. چگونه یاد می‌گیرید

روش‌های یادگیری شما نیز نقش مهمی در سرعت یادگیری زبان فرانسه دارد. اگر یادگیری شما محدود به محیط کلاس درس است، یادگیری شما کمی بیشتر طول می‌کشد. اما اگر در خارج از کلاس نیز زبان فرانسوی کار می‌کنید، می‌توانید زمان لازم برای یادگیری آن را کاهش دهید. خواندن، گوش دادن به رادیو یا کتاب‌های الکترونیکی (پادکست)، نوشتن، صحبت کردن، تماشای فیلم و سفر به یک کشور فرانسوی زبان می‌تواند به تسریع روند یادگیری شما کمک کند.

 

  1. زمان اختصاص داده شده به یادگیری

به طور طبیعی، زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسوی نیز بستگی به این دارد که چقدر زمان را برای یادگیری روزانه، هفتگی یا ماهانه اختصاص دهید. مطالعات ثابت کرده است که دانش آموزانی که روزی یک ساعت را به یادگیری زبان اختصاص می‌دهند – خواه با مطالعه گرامر، حفظ واژگان، تماشای فیلم یا خواندن کتاب – سریعتر از کسانی که فقط در کلاس هفتگی شرکت می‌کنند، یاد می‌گیرند.

 

  1. نگرش شما

نگرش شما نیز نقش مهمی در سرعت یادگیری زبان فرانسه دارد. اگر یادگیری زبان را با نگرشی مثبت نگاه کنید و آن را به عنوان فرصتی مفرح و جذاب برای گسترش افق دید خود بدانید، برای یادگیری بسیار راحتر خواهید بود. شما تا حد امکان انگیزه بیشتری برای مطالعه و یادگیری خواهید داشت و کل این فرآیند لذت بخش تر و در نتیجه سریعتر خواهد بود.

در مورد زبان ایتالیایی بیشتر بدانید: آموزشگاه زبان فرانسوی در کرج

  1. انگیزه شما

بر هیچ کس پوشیده نیست که داشتن انگیزه برای یادگیری یک زبان جدید کلیدی است. مطالعات زیادی انجام شده است که اهمیت انگیزش را در یادگیری زبان اثبات کرده است. انگیزه ماندن دلیل شماره یک بسیاری از مردم در موفقیت زبان است و همچنین دلیل شماره یک شکست برخی است.

با یادآوری این که چرا می خواهید زبان فرانسه را بیاموزید، چگونه زندگی شما را بهبود می‌بخشد و هر چیز خوبی که از یادگیری آن حاصل می‌شود می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه خود را حفظ کرده و بنابراین زمان لازم برای یادگیری را افزایش دهید.

 

ساعات آموزشی با راهنمای CEFR

اگر فرانسوی اولین زبانی نیست که مطالعه کرده اید (و حتی اگر باشد)، احتمالاً در مقطعی نام CEFR را شنیده اید. آیا تا به حال شنیده اید که مردم در مورد سطوح A1 – C2 صحبت کنند؟ این سطوح CEFR است. اگر نمی‌دانید، CEFR مخفف عبارت Common European Framework of Reference for languages ​​است. این یک چارچوب استاندارد برای توصیف توانایی زبان است و در سراسر جهان شناخته شده است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک گواهی معتبر بین المللی برای توانایی زبان خود به زبان فرانسوی داشته باشید، آزمون DELF یا DALF بسیار معتبر می‌باشد.

حال شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود کهاین چه ربطی به مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه دارد؟ CEFR ظاهراً از یک چارچوب “ساعات یادگیری هدایت شده” برای برآورد میزان زمان کلاس برای رسیدن به سطح B2 استفاده میکند. این مرجع همچنین فرض می‌کند که برای هر ساعتی که در کلاس صرف می‌کنید، 2 ساعت مطالعه مستقل را در وقت آزاد خود اختصاص می دهید.

 

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از شهریه ها با ما تماس بگیرید:

آدرس: 45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 47 ، آموزشگاه زبان راستان
شماره تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071
پست الکترونیکی: info[at]rastanli[dot]ir

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید