الفبای زبان کره ای-

الفبای زبان کره ای

اکثر افراد فکر می‌کنند زبان کره ای هزاران کاراکتر مانند چینی دارد، اما در واقع دارای الفبای بسیار ساده و منطقی است که می‌توانید در چند دقیقه آن را یاد بگیرید. الفبای زبان کره ای  در سال 1443 در زمان پادشاه بزرگ سجونگ اختراع شد. الفبای کره‌ای دارای 14 صامت اصلی و 10 مصوت اصلی وجود دارد. حروف دارای صداهای مشابه نیز دارای اشکال مشابه هستند، بنابراین یادگیری آن آسان است. در این مقاله سعی کردیم به حروف زبان کره ای بپردازیم.

اگر ببینده فیلم و سریال‌های کره ای بوده باشید حتما مشاهده کردید که متون کره ای از بالا به پایین، راست به چپ، درست مانند چین باستان نوشته شده و خوانده می‌شوند. همچنین امروزه برای زیبایی برای مثال در شعر از بالا به پایین هم نوشته می‌شود. با این حال، این روزها زبان کره ای از چپ به راست نوشته می‌شود و از علائم نگارشی غربی نیز استفاده می‌کند.

Hangul  یا همان الفبای زبان کره ای هانگول در زبان کره‌ای به صورت 한글 یا  hangeul نوشته می‌شود. در انگلیسی هم می‌توان آن را به صورت Hangeul” ” و هم “Hangul”نوشت. این کلمه دو تلفظ مختلف دارد. Hangul” ” شکل متداول‌تر آن و Hangeul” ” شکل نوشتاری جدیدتر آن است. قبلاً از 28 حرف اصلی تشکیل شده بود ، اما با گذشت زمان 4 حرف آن از بین رفت. بنابراین، امروزه تنها 24 مورد از آنها در Hangul ، الفبای کره ای باقی مانده است. از این حروف 14 حرف بی صدا و 10 مصوت می‌باشد.

آموزشگاه راستان

 

حروف اصلی الفبای کره ای، شامل دو مجموعه متفاوت از صامت‌های پیچیده (5 صامت دوگانه و 11 صامت مختلط) و یک مجموعه از 11 حروف صدادار پیچیده است که در مجموع 27 حرف پیچیده را تشکیل می‌دهد.

 برای مطالعه بیشتر در مورد زبان کره ای بخوانید: آموزشگاه زبان کره ای در کرج

زبان کره ای چند حرف دارد

به طور خلاصه 24 حروف اصلی  Hangulشامل موارد زیر است:

  • شامل 24 حرف اصلی است
  • 14 حرف صدا دار
  • 10 حرف بی صدا

 

علاوه بر این، 27 حرف پیچیده وجود دارد که با ترکیب حروف اصلی موارد بالا تشکیل می‌شوند:

  • 5 حرف صامت زمان دار
  • 11 حرف صامت پیچیده
  • 11 حروف صدادار پیچیده

 

آموزش حروف زبان کره ای کاملا فارسی

ابتدا ساده ترین حروف را شرح و بعداً حروف پیچیده تری را ارائه توضیح خواهیم داد. موارد زیر اولین مجموعه صامت‌های کره ای هستند که برای یادگیری آن نیاز به حفظ کردن دارند. هیچ راه ساده ای برای توضیح این حروف وجود ندارد و شما فقط باید آن‌ها را حفظ کنید:

ㄱ = k
ㄴ = n
ㄷ = d
ㄹ = r/l*
ㅁ = m
ㅂ = b
ㅅ = s
ㅈ = j
ㅎ = h

تلفط حرف ㄹ = r/l* به زبان فارسی تقریبا دشوار می‌باشد. این حرف چیزی بین و در نیمه راه بین R و L است. البته باید قبل از ادامه کار این را بگویم که هیچ یک از حروف کره ای کاملا شبیه به فارسی یا انگلیسی نیست. حروف کره ای را نمی‌توان به طور کامل با فارسی و یا حتی انگلیسی نشان داد. ما در اینجا سعی می‌کنیم شبیه‌ترین صدا به آن کارکتر را توضیح دهیم.

به عنوان مثال ، اغلب اوقات خواهید دید:

“K” و “G” برای نشان دادن “ㄱ “استفاده می‌شود.
یا “D” و “T” برای نشان دادن “ㄷ”
یا “R” و “L” برای نشان دادن “ㄹ”

حقیقت این است که هیچ یک از آن حروف کاملاً با صدای حرف کره ای مربوطه مطابقت ندارد. تنها راه برای دانستن دقیقا صداهای الفبای زبان کره ای چگونه است باید آن را گوش کنید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تا آنجا که ممکن است به پادکست صوتی گوش دهید تا گوش شما به تدریج صداهای صحیح را تشخیص دهد و بتوانید تکرار کنید.

به هر حال، معادل انگلیسی کاراکترها را به خاطر بسپارید تا در این مرحله به شما کمک کند، اما سعی نکنید تصور کنید که صداها دقیقاً یکسان هستند.

در مرحله بعد مصوت های اساسی هستند که باید بدانید. باز هم، هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا یادداشت‌های انگلیسی را به خاطر بسپارید تا به شما در یادگیری حروف کمک کند.

ㅣ = i
a = a
ㅓ = eo (نزدیکتر است “uh” به صدای)
ㅡ = eu
TT = u
ㅗ = o

باید توجه داشته باشید که سه مصوت اول به صورت عمودی و سه قسمت پایینی به صورت افقی نوشته می‌شوند. اگر نمی‌توانید متوجه شوید  برای فهم بیشتر به تصویر زیر نگاه کنید.

حروف زبان کره ای

در این تصویر مشخص است که موارد سمت چپ به صورت عمودی و موارد سمت راست به صورت افقی کشیده شده‌اند. تفاوت بسیار مهم است زیرا نحوه نگارش هر حرف کره ای بستگی به این دارد که مصوت به صورت عمودی یا افقی کشیده شود.

اما در آخر باید این تکته را یادآور شوم که برای یادگیری درست و اصولی حروف زبان کره ای سعی کنید به آموزشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

 

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از شهریه ها با ما تماس بگیرید:

آدرس: 45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 47 ، آموزشگاه زبان راستان
شماره تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071
پست الکترونیکی: info[at]rastanli[dot]ir

 

4.5/5 - (4 امتیاز)

5 دیدگاه دربارهٔ «الفبای زبان کره ای»

  1. نمیشه به صورت آنلاین زبان کره ای رو تدریس کنید….
    چون خیلیا از جمله خودم یه شهر دیگه هستم …..
    لطفا اگه میشه به صورت آنلاین تدریس کنید…
    ممنون

  2. خیلی ممنونم من خودم به شخصه خیلی دوست دارم این زبون رو یاد بگیرم و به لطف سایت خوب شما تونستم زبان کره ایم رو تقویت کنم
    واقعا ممنونتونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید