سطوح زبان ایتالیایی

سطوح زبان ایتالیایی

در مکالمات روزمره آموزشی بین زبان آموزان شاید در مورد سطح زبان شنیده باشید. سطوح زبان ایتالیایی بر اساس چارچوب مشترک اروپایی سطح دانش یک زبان (در این مورد ایتالیایی) را مشخص می‌کند. در هر سطح زبان آموزان موارد خاصی از زبان را یاد می‌گیرند. در ادامه هر سطح زبان را مشخص کردیم.

 

سطوح زبان ایتالیایی چیست؟

سطح‌ های زبان ایتالیایی در سیستم چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان‌ها مشخص شده است، که در انگلیسی به اختصار CEFR نامیده می شود. سطحهای زبان ایتالیایی شامل مهارت‌هایی هستند و توسط زبان آموزان برای سنجش توانایی خود در یک زبان استفاده می‌شود. CEFR  یک گواهی‌نامه است که برای توصیف دستاوردهای زبان آموزان خارجی در سراسر اروپا و به طور فزاینده‌ای در سایر کشورها نیز استفاده می‌شود.

 

سطوح  CEFR

 CEFR  بین سال‌های 1966 تا 1989 توسط شورای اروپا تأسیس شد، هدف آن ارائه روش یادگیری، آموزش و ارزیابی است که برای همه زبان‌های اروپا کاربرد دارد. در نوامبر 2001، شورای اروپا استفاده از CEFR را برای ایجاد سیستم‌های تأیید توانایی زبان توصیه کرد.

 

سطوح مختلف CEFR چیست؟

شش سطح در CEFR A1 ، A2 ، B1 ، B2 ، C1 و C2 است. این شش سطح مرجع به عنوان استاندارد اروپایی برای درجه بندی مهارت افراد در حدود چهل زبان مختلف پذیرفته شده است. هر سطح به چهار نوع شایستگی (مهارت های زبانی) تقسیم می‌شود و می‌سنجد که دانش آموز در خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن قادر به انجام چه کاری است .

زبان در ایتالیا از طرح ارزیابی سطح مجموعه اروپایی زبان (QCER) پیروی می‌کند. شش سطح A1 ، A2 ، B1 ، B2 ، C1 و دارای پارامترهایی برای ارائه مدل مرجع به معلمان زبان برای تهیه مواد آموزشی و ارزیابی دانش زبانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سطوح زبان ایتالیایی

سطح مقدماتی

دانش آموز می‌تواند کلمات آشنا و جملات بسیار اساسی را در مورد خود، خانواده و محیط بیدرنگ بشناسد. زبان آموز در این سطح می‌تواند از عبارات و جملات منفرد در موقعیت‌های مورد نیاز فوری استفاده کند، می‌تواند یک کارت پستال کوتاه بنویسد، یک فرم را با مشخصات شخصی پر کند، می‌تواند س سوالات ساده را بپرسد و پاسخ دهد.

 

سطح  A1 – ELEMENTAR

در این سطح زبان آموز می‌تواند عبارات آشنا روزمره و عبارات بسیار اساسی را که به منظور برآوردن نیازهای یک فرد است را بفهمد و استفاده کند. می‌تواند خود و دیگران را معرفی کند و در مورد جزئیات شخصی مانند محل زندگی، افرادی که می شناسد و چیزهایی که دارد سوال کند  و پاسخ دهد. در این سطح می‌توانید به روشی ساده تعامل کنید به شرطی که طرف مقابل به آرامی و واضح صحبت کند و برای کمک آماده باشد.

 

سطح A2 – INTERMEDI

در این سطح می‌توان جملات و عبارات مکرر مورد استفاده را در ارتباط با زمینه‌های بسیار مهم و اروژانسی (مانند اطلاعات شخصی و خانوادگی، خرید، جغرافیای محلی، کار و…) ار درک کرد. در کارهای ساده و روتین که نیاز به تبادل اطلاعات ساده و مستقیم در مورد مسائل معمول زندگی و ساده دارد، در این سطح می‌توان ارتباط برقرار کرد. به صورت کلی در این سطح جنبه‌هایی از پیشینه، مسائل فوری و مهم و موضوعات مورد نیاز خود را به زبان ساده می‌توان توصیف کرد.

در مورد زبان ایتالیایی بیشتر بدانید: آموزشگاه زبان ایتالیایی در کرج

سطح B1 – INTERMEDI

این سطح مربوط به نکات اصلی ارائه استاندارد در مورد موضوعات آشنا است. موضوعاتی که به طور منظم در محل کار، مدرسه، اوقات فراغت و… با آن روبرو می‌شوید، را می‌توانید درک کنید. اگر در سفر به مناطقی ایتالیایی زبان هستید به راحتی می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کرده و نیازهای خود را رفع کنید. می‌توانید متن‌های ساده داستانی در مورد موضوعات مورد علاقه خود بنویسید. به صورت کلی می‌توانید تجربیات و رویدادها، رویاها، امیدها و جاه طلبی‌ها را به راحتی توصیف کنید و به طور خلاصه دلایل و توضیحات نظرات و برنامه‌ها را ارائه دهید.

 

سطح B2 – ADVANCED

ایده‌های اصلی یک متن پیچیده را در موضوعات ملموس و انتزاعی، از جمله بحث‌های فنی در زمینه تخصص خود را می‌توانید درک کنید. در این سطح می‌توان بدون فشار زیاد و اینکه نیاز به من و من کردن باشد با دیگران صحبت و تعامل برقرار کنید. می‌توانید متن واضح و مفصلی را در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات مختلف تولید کنید و با ارائه مزایا و معایب گزینه‌های مختلف، دیدگاه خود را در مورد موضوعی خاص توضیح دهید.

 

سطح C1 – ADVANCED

طیف وسیعی از متون سخت و طولانی را درک کنید و معنای ضمنی آن‌ها را تشخیص دهید. می‌توانید خود را به صورت روان و خودجوش بیان کنید بدون آنکه به دنبال واژه‌ها بگردید. انعطاف‌پذیر و موثر از زبان برای اهداف اجتماعی، دانشگاهی و حرفه‌ای استفاده می‌کنید. متن واضح، ساختار یافته و دقیق در مورد موضوعات پیچیده تولید می‌کنید و به راحتی به عنوان مقاله‌ای منسجم آن را نشان می‌دهید.  

آموزشگاه راستان

سطح C2 – MASTERY

تقریباً همه چیزهایی که می‌شنوید یا می‌خواند را در این سطح به راحتی می‌فهمید. می‌توانید اطلاعات را از منابع گفتاری و نوشتاری مختلف خلاصه، استدلال و در یک صورت منسجم باسازی کنید. خود را به صورت خود جوش، توانا و بسیار بسیار روان و دقیق معرفی کنید ، حتی در شرایط پیچیده‌تر ، تفاوت معنای ظریف‌تری را نشان می‌دهید.

 

چگونه سطح زبان ایتالیایی خود را بفهمید؟

بهترین راه برای تعیین سطح حضور و تعیین سطح در آموزشگاه‌های معتبر زبان ایتالیایی است. آموزشگاه زبان ایتالیایی راستان در کرج نیز در این راستا امتحان تعیین سطح رایگان ایتالیایی برگزار می‌کند. اگر خواهان اطلاع از سطح زبان خود هستید با ما تماس بگیرید.

 

جهت مشاوره رایگان و اطلاع از شهریه ها با ما تماس بگیرید:

آدرس: 45 متری گلشهر، خیابان درختی، بعداز دوربرگردان، سمت چپ، پلاک 47 ، آموزشگاه زبان راستان
شماره تلفن:  02633529357 – 33536693-026 – 09011778071
پست الکترونیکی: info[at]rastanli[dot]ir

4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ تماس بگیرید